Welcome, Guest. Please login or register. June 22, 2018, 05:38:46 EET 
Home | Help | Search | Calendar | Login | Register

+  VETURI Guildhouse.net's Message boards
|-+  The History: mostly inactive
| |-+  Age of Conan (Moderator: Naakka)
| | |-+  Jeah!
« previous next »
Pages: [1] 2 3 Print
Author Topic: Jeah!  (Read 7392 times)
Naakka
moderator
writer of chronicles

Shit Lord

« on: June 12, 2008, 08:39:07 »

Success
Cancel Subscription
Your subscription has been cancelled
Wallas
writer of chronicles

« Reply #1 on: June 12, 2008, 08:42:12 »

En ole minäkään automaattisesti maksamassa tän ilmasen kuukauden jälkeen. Katotaan vikat pärsit, ja jos ei ala korjaukset nopeutuun olen maksamatta heinäkuun, jonka olen muutenkin lomalla.

Elokuussa avaan varmaankin taas acon ja ajan WAR ilmestymiseen asti. Sitten cancelia ja muutaman kk WAR kokemusten jälkeen valitsen kumpaa jatkan.

World War 2 Online: Battleground Europe - Wallas
DDO - Fennokhan ja Fennokaani
Naakka
moderator
writer of chronicles

Shit Lord

« Reply #2 on: June 12, 2008, 09:02:18 »

Mulla on itseasiassa aika pitkä liuta syitä mistä varmaan osa on samaa ja osa eri mieltä. Plus että nyt kesäaikaan tommonen cancelpäätös on helppo tehdä kun on paljon muutakin tekemistä, olenhan muutenkin aika impulsiivinen avaamaan ja sulkemaan accoja. Se ihmetyttää, että kuinka pitkään toi acco on auki, en löytänyt sieltä managementista kohtaa missä lukis jotain tietoa aiheesta.

Omia syitä ja kokemuksia:
- Jatkuvat crashit eri kohdissa pelisessiota. Joskus kone vaatii parikin boottia, että koko pelin pystyy edes käynnistämään. Koneen konfiguraatio issue varmastikin, mutta kyse on satunnaisesta mutta toistuvasta ilmiöstä joka pilaa mun nautintoni täysin.
- peli käynnistyy luvattoman hitaasti suhteessa crashien määrään. Jos on vain tunti aikaa pelata niin en viitsi edes koittaa, koska huonona päivänä tuosta 60 minuutista menee 30 minuuttia bootteihin, restartteihin, disconnecteihin ja mahdollisesti jonoihin (jonot kyllä helpottaneet viime aikoina, liekö muitakin kyllästyneitä).
- Mun mielestäni pelissä ei ole minkäänlaista MMO tuntua. Peli on niin raskaasti instansoitu, että diablo kakkonen tulee mieleen välillä.
- paljon mainostettu combat systeemi on vähintäänkin kömpelö. Meleeclassina mun aikani menee ainakin combo"mittarin" tuijotukseen ja itse pelin tuijottelu jää vähemmälle. Combosysteemi on myös lagiarka ja sopii pvphen huonosti. Jos iskuja voisi edes bufferoida jotenkin niin tuo systeemi helpottuisi kummasti.
- peli vilisee bugeja ihan joka puolella. kaikki eivät niistä kärsi jatkuvasti, itseäni ne on riivanneet viime aikoina paljonkin ihan graffabugeista maailmanläpi putoamisen kautta toimimattomiin questeihin. Yritettiin Amarillan kanssa toissapäivänä ajaa koko ilta sitä yhtä rupista pyramidia 2manilla eikä ikinä saatu questeja tehtyä kun se insta bugas kaikilla mahdollisilla tavoilla vaikka ajettiinkin se pariin kertaan alusta loppuun ja resetoitiin välillä.
- erikoismaininta vuosimallin 1995 collision detectionille, jonka ansiosta charru jumittaa joskus jopa alamäessä kun se pelin mielestä törmää johonkin.
- peli ei vaan ole "fluid" pelata. Tiedän, että mun koneessani olis uppimisen varaa paljonkin, mutta 5-50fps hyppelyitä kuulemma esiintyy kaikilla

Listaa vois jatkaa jos olis aikaa mietiskellä. Turhautuneena päätin nyt canceloida accountin. Voi olla, että avaan sen uusiksi ennenkuin se kerkeää oikeasti edes menemään kiinni tai sitten en. Fiiliksellä mennään.

Noitatohtori
writer of chronicles

« Reply #3 on: June 12, 2008, 10:37:24 »

Itsehän canseloin accon samana päivänä kun sen aktivoinkin ja en näillä näkymin ole sitä aukaisemassa kun vasta elokuussa uudelleen.
Acco menee kiinni vissii juhannuksen tietämillä.

edit. niin noista bugeista olen samaa mieltä, MMO tunnusta taas erimieltä, ei mua ole viellä päässyt haittaamaan tuo instanssointi, ihan samalla tavalla tuolla alueilla jamppoja tulee vastaan kun jossain wowissa tuli.
Comboja ei tartte tuijottaa kunhan opettelee käyttämään nappeja, eikä clikkaile juttui hiirellä Smiley
Collosion detectionkaan nyt ei pahemmin ole päässyt vaivaamaan, mountilla tosin on aika rasittavaa kulkea kun se jumii jokapaikkaan.
« Last Edit: June 12, 2008, 10:40:17 by Noitatohtori » Logged

Suolistaja Mora
Naakka
moderator
writer of chronicles

Shit Lord

« Reply #4 on: June 12, 2008, 11:04:32 »

Comboja ei tartte tuijottaa kunhan opettelee käyttämään nappeja, eikä clikkaile juttui hiirellä Smiley

En ymmärrä. Mun on ihan pakko tuijottaa comboja tai muuten painan liian nopeesti seuraavan liikkeen sisään ja koko combo failaa. Eli tuijotan niitä kuin liikennevaloja että koska seuraavaa nappia saa painaa. Toki kaikki napit on selkärangassa mutta kun se ei riitä, niitä ei saa painella niin nopeasti kuin mitä ne selkärangasta tulis. Siks sanoinkin, että joku bufferointisysteemi helpottais.

Lisään muuten tohon listaan vielä yhen asian mikä mua häiritsee paljon, mutta voi olla ettei häiritse ketään muuta, nimittäin maailman zoneihin jakaminen. Ja vielä siis niin, ettei zoneilla ole mitään fyysistä yhteyttä niinkuin esim EQ1sessä oli. Conanissa puhutaan vaan jollekki karavaanikuskille tai laivan kapteenille joka heittää sut maailman toiselle laidalle (instanssiin numero 13). Toi syö mun päässäni immersiota ihan helvetin paljon. Vaikka jossain wowissa lentely välillä tuntukin turhalta aikasyöpöltä niin se ihan oikeesti luo fiilistä siitä, että maailma on maailma eikä kasa irtonaisia laatikoita.
Wallas
writer of chronicles

« Reply #5 on: June 12, 2008, 11:14:10 »

Hauskinta tässä on, että Lolcom toitotti kovasti, että he ei tee samoja virheitä kuin edellisen pelinsä julkaisussa. Sitten he menevät ja julkaisevat pelin, jossa ei edes perus peliengine toimi oikein kunnolla.

Instansointi on mun mielestä aika pieni riesa erilaisiin kaatuiluihin, grouppaamis ongelmiin ja kaikenmaailman muihin bugeihin nähden. Mulle oikeastaan ainoa gamebreaking ongelma on jewelcraftingin täys toimimattomuus. Mutta muita enemmän ja vähemmän pieniä bugeja on niin paljon, että niistä oikeastaan kasautuu gamebreaking ongelma.

Toi kiltakaupunkikin on aika huvittava. Rakennetaan hiton kovalla hinnalla kaupunkia, joka ei ole edes implementoitu peliin muuten kuin graafisesti.

Featit on ihan perseestä tällähetkellä, joko ne ei toimi ollenkaan tai sitten niiden vaikutus on niin pieni, ettei ko. featissa ole muuta hyvää kuin tooltip. Siihen päälle Lolcom menee vielä nerffailemaan classeja tooooodella isoilla liikkeillä ennekuin end game PvP:stä on mitään tietoa. Laittasivat ensin vaikka skillit ja featit toimimaan.

World War 2 Online: Battleground Europe - Wallas
DDO - Fennokhan ja Fennokaani
Salama
novelist

Silence is a choice of one.

« Reply #6 on: June 12, 2008, 11:18:00 »

Noissa comboissa/spelleisä on bufferi, tosin aika paska kun et voi kuin seuraavan laittaa tulemaan..

SWG oli aikoinaan pirun kova kun pystyi laittamaan oliko 6 seuraavaa liiketta sisään, joita toki pystyi vielä muuttamaan lennossa listasta poistamalla liikkeitä..

Tuommoisen kun saisi niin olisi varmasti hunajaa meleelle kuin castereillekkin.
Varsinkin instoissa..

Ja tosiaan tuo maailman instanssointi kyllä syö immersiota aika paljon..
Itte oon aina pitänyt noista matka-ajoista(WoW lennot) sekä odotusajoista (SWG sukkula odotukset).
Kun niitten aikana pystyit esim käymään kusella/keittään kahvit/hakeen lisää kaljaa/käymään röökillä jne jne jne...

Ja tuohan se hemmetisti lisää maailmaan ettet keskiajalla voi teleporttaa tuosta vaan..
Kun tämän tyyppinen peli on muutenkin pitkällisen ajan tuotos itsellesi eikä vain 10h peliaikaa ja läpi..
Muistelisin että varsinkin perheelliset piti tuosta SWG:n shuttle-wait ajasta, kun siinä pystyi hetken pyörimään muksujen kanssa..

WoW Ravencrest, Kheiron, Gaianus (Horde)
WoW Chromaggus, Louhetar, Marjatta, Celebrían (Horde)
WoW Argent Dawn, Xanai, Fárbauti (Alliance)
---------------------------------------------------------------------------
SWG Eclipse, Salama, Xathos, Feshi, Irmeli, Oktrem
SWG Farstar, Kheiron, Aletheia, Feshi, Tus'e, Ralrracheen
Lan nick, Muumi
Noitatohtori
writer of chronicles

« Reply #7 on: June 12, 2008, 13:01:09 »

ja mikäpä oli sen hauskempaa kun yllättää rebeli odottelemasta sukkulaa ja gankkia se niin ettei kaveri kerennyt siihen.
Pääsi taas odottelemaan sen 10 minuuttia Cheesy

Suolistaja Mora
Salama
novelist

Silence is a choice of one.

« Reply #8 on: June 12, 2008, 13:09:40 »

ja mikäpä oli sen hauskempaa kun yllättää rebeli odottelemasta sukkulaa ja gankkia se niin ettei kaveri kerennyt siihen.
Pääsi taas odottelemaan sen 10 minuuttia Cheesy

Ja sit aina pääsi itte kuunteleen kun rebsut vinku et toi teidän Danfive on ihan HOMO!
Jolloin yleensä itte joko pistin niitä pataan taikka tilasin porukkaa käymään....  Cool Grin

WoW Ravencrest, Kheiron, Gaianus (Horde)
WoW Chromaggus, Louhetar, Marjatta, Celebrían (Horde)
WoW Argent Dawn, Xanai, Fárbauti (Alliance)
SWG Eclipse, Salama, Xathos, Feshi, Irmeli, Oktrem
SWG Farstar, Kheiron, Aletheia, Feshi, Tus'e, Ralrracheen
Lan nick, Muumi
Cooron
Guildmember: Darkfall
writer of chronicles

Wanna see my epix?

« Reply #9 on: June 12, 2008, 16:48:50 »

Eri mieltä kaatumisten suhteen koska itsellä kaatuu ehkä kerran kahdeksassa tunnissa. Jonot on tietty perseestä, mut esim WOWissa niitä jonoja olikin jo 20-30min edestä. Eri mieltä myös MMO tunnusta, ja uskoisin että vielä vähemmän kun kaupungit saadaan toimimaan (patch). Peli pyörii ok mulla, lisää palikoita tulossa joten kaupungeissakin vois ton fps saada yli 10.

Melee combat systeemi on perseestä, ei combojen suhteen (niissä ei mulla ongelmia, esim combojen suunnan osoittavan mittarin saa vaikka keskelle ruutua), vaan sen takia että niitä ei saa lyötyä liikkeestä, sprintata voi combatissa ja out of combat puskee päälle kun on ihan muutamia sekuntteja meleen ulkopuolella. Tästä syystä melee vs melee tappelu ei ratkea ellei molemmat osapuolet vapaaehtoisesti suostu matsaamaan loppuun asti. 99% ajasta toinen kuitenkin juoksee out of combat, regeneroi hiparit takaisin ja tanssi alkaa alusta.

Itse odotan ekoja PvP mättöjä, luultavammin battlekeeppeihin asti. Kesäloma painaa päällä joten ihan jokapäivä en ole ehtinyt pelailla, mutta koska kuukausimaksu on melko mitätön niin mikäs tässä on odotellessa. Tasoilla 1-20 olisin antanut arvosanaksi 9/10, nyt 7.5/10. Vertailuksi Warcraftia olen pitänyt 8/10 arvoisena jo vuodenpäivät.

Eka päätös tulee ajankohtaiseksi kun näen mihin suuntaan Dark Templarit on menossa. Jos huonompaan suuntaan eikä innostus riitä rerolliin niin peli menee paussille, muuten jatkuu.

MMORPG addict looking for the next fix.
Pahamuu, Otus, Teuras, Cooron, Cordain, DesyncDevil
Geryon
CEO, Veturi Corporation
writer of chronicles

« Reply #10 on: June 13, 2008, 02:23:50 »

Luultavasti jätän itsekin tuon ekan kuukauden jälkeen pelin jäähylle, mutta toisin kuin Lotron kanssa niin en ole menettänyt uskoani tähän ja aion pitää silmällä mitä tapahtuu ja tehdä paluun sitten vaiheessa. Toki on ongelmia ja outoja juttuja kuten hirveät rahavaatimukset, monien feattien toimimattomuus sekä niiden täysin puutteelliset tiedot, class balance ja yleensäkin meleeclassien toiminta pvp:ssa, endgame contentin puutteellisuus pvp:n ja pve:n osalta, craftiskillien todella surkea implementointi nyt muutamia mainitakseni.

Tällä hetkellä tuo dark templar on aika selvästi pve classi, ei sillä oikeen oo paljoa sanomista pvp:ssa. Nähtäväksi jää mikä sen rooli pve:ssa tulee olemaan, mutta siitä saa kyllä ihan mielenkiintoisia buildeja tehtyä. Rollasin PoM altin ja on se ihan eri planeetalta kun pvp:tta miettii ihan jo speksien perusteella. Ranged/closerange nukeeja jolla baseline 10 sekunnin immunity 5 minuutin cooldownilla, ae root, pbae knockback/damage, singletarget stun, singletarget fear jne. Feateilla sais vielä pbae stunnin, mutta se on vähän huonon treen viimänen featti. ToS on toinen ihan ihme, taitaa olla vaan parempi vielä. Sitten taas pelissä on jotain female assassinejakin jotka ei varmaan voita ketään afkaajaa edes.

Kaikesta huolimatta tuossa pelissä on potentiaalia, group vs group pvp sen perusteella mitä olen sitä nyt nähnyt niin ei ole mitään aivotonta nappien hakkaamista vaan siinä oikeasti on jotain väliä mitä tekee. Samoin pve:ssa on haastetta, jopa aika normaali parin eliten pulli voi olla vaikea, jos homma ei ole hanskassa. Bossimörreiltä en ole vielä mitään ihmeempiä kikkoja nähnyt, mutta oletan, että niitä joko on tai tulee olemaan.
Ravagee
WoW Officer
writer of chronicles

I'm a llama!

« Reply #11 on: June 13, 2008, 15:27:51 »

Jätkät ajaa munathiessä tappilvl ja sit acco kii Smiley ... PASKAPELI ja CDt mikroon. Ajakaa oikeesti rauhassa ... parempaa ei oo viel tarjolla ja nykyinen battlemeininki on todella mukavan erilaista Smiley.

Ainoa mitä saa valmiina on uusi talo (jos sulla on rahaa) ... kaikki muu on puolivalmista!

R2

KÄYTTÄYTYKÄÄ, vittu mä _omistan_ teidät KAIKKI!
Ettekä muuten ees oo!
tuulimylly
author

Suolenpäässä on aina valoa

« Reply #12 on: June 13, 2008, 16:58:18 »

juu sama vanha laulu. jengi nolifettaa maxit ja alkaa itkee ku ei oo contenttia.

Tuulimylly, Lamest char since 1998
Geryon
CEO, Veturi Corporation
writer of chronicles

« Reply #13 on: June 13, 2008, 18:29:59 »

juu sama vanha laulu. jengi nolifettaa maxit ja alkaa itkee ku ei oo contenttia.

Paljon enemmän ne on itkenyt, jotka ei oo nolifettany. Moni todennu, että ei jaksa levelaa kun ei oo tarpeeks questeja jne. Kyllä tuolla olis sen verran endgame contenttia, että vois pitää subscriptionin auki, jos sitä vaan vois ajaa. Niin moni vaan hyytyy matkalle ja sanoo, että ei halua grindaa kun endgame content ei ole valmis, että sitten ei itsekään siihen pääse kiinni kun ei ole jengiä tarpeeks.
tuulimylly
author

Suolenpäässä on aina valoa

« Reply #14 on: June 13, 2008, 18:58:13 »

että sitten ei itsekään siihen pääse kiinni kun ei ole jengiä tarpeeks.

eli pitiko kiirehtia =)

Tuulimylly, Lamest char since 1998
Pages: [1] 2 3 Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length